Balenpersen en Opstapelen.

Geplaatst op Geupdate op


Loonbedrijf Tesselsen uit Texel die was samen met Loonbedrijf Hoogschagen en Loonbedrijf Noord Holland Noord aan het balenpersen en opstapelen…

Dus hier een aantal foto’s…

De New Holland TM190 druk bezig, ik ben zelf ook nog een paar rondjes meegweeest.

Ging mooi woest, was ook lekker fris in de trekker dus niet overdreven warm!

Op het 2e stuk land, hier was de JD 7710 al bezig.

Bruut ding!

Toen gingen ze naar een ander perceel (stuk land)…

En het opstapelen door Loonbedrijf Hoogschagen. Met deze Merlo heb ik ook nog mogen rijden!

Intotaal stonden er 170 balen! De balen zijn niet allemaal opgestapeld door de verrijker, maar ook door hun zelfgemaakte balenwagen.

Deze foto is met mijn telefoon gemaakt want dat ik wegging stonden er nog maar 120.

Ik heb er nog een filmpje bijgemaakt, bij de meeste foto’s die ik maak komt er meestal een filmpje.

12 gedachten over “Balenpersen en Opstapelen.

    sander zei:
    18 augustus, 2009 om 15:57

    allderaast die nem holland ried maar aardug hard. of liekt dat zo.
    volgens mij het die de gang er goed ien.

    mathijs zei:
    18 augustus, 2009 om 17:44

    jah die hed de gang dr goed ien ma dan krijg je mooie strakke pakken volgends mij

    danny zei:
    18 augustus, 2009 om 19:17

    klopt!maar z,n pers krijgt het toch niet op de klootn dus

    Willem zei:
    18 augustus, 2009 om 19:40

    Productie draaien jong met die pers zoveul mogelijk persen op een dag jong krieg je goeie naam van😛 Die New hollands mag je ook welles op de kloten geven

    danny zei:
    18 augustus, 2009 om 20:18

    new hollands kunnen niet zoveel hebben hoor

    Deutz-Fendt Gereageerd:
    19 augustus, 2009 om 09:23

    @Sander:

    De trekker reed tussen de 10 en 15 km/h in.

    boerjaco.tk zei:
    19 augustus, 2009 om 18:55

    ze hebben de gang der goed in zitten maar als de wiers dik licht dan kan je beter rustig aan doen als ze dun lichen kan je wel sneller rijden

    Deutz-Fendt Gereageerd:
    20 augustus, 2009 om 08:24

    Ja, precies, ik heb een keer gezien bij ons de buurt waren ze ook aan het persen, toen lag de wiers echt heel hoog toen had de 7710 het er bar moeilijk mee😀

    hendrikje zei:
    20 augustus, 2009 om 22:33

    mooie trekker, die blauwe, heur
    wie is die knappe sjofeur?
    woor kum die weg?
    wat het die de gang erin

    Deutz-Fendt Gereageerd:
    21 augustus, 2009 om 08:03

    hendrikje :
    mooie trekker, die blauwe, heur
    wie is die knappe sjofeur?
    woor kum die weg?
    wat het die de gang erin

    Die chauffeur komt van het eiland Texel af… Hij rijdt me de trekker gewoon hier naartoe om ffies te persen..😛 Vorig jaar moest hij in de trekker slapen omdat ie de laatste boot had gemist,😉

    Willem zei:
    21 augustus, 2009 om 10:46

    der is toch ook zoon tunnel ofzo? of is dat ergens anders ik wiet het ook niet meer😛

    robin zei:
    22 augustus, 2009 om 17:20

    en het is niet loonbedrijf tesselsen maar lmb fa.duinker;)

Geef een reactie

