Aardappelen rooien door Ed Groot bij Fa. de Wit.

Geplaatst op Geupdate op


14 september belde Patrick mij op of ik nog foto’s van het aardappels rooien wou maken. Tuurlijk nam ik dat aanbod aan en zo heb ik deze avond gevuld met een serie foto’s. Het bedrijf, Fa. de Wit, is al bekend hier op Landbouwinbeeld. Zo zijn ze aan het dorsen en zo aan het rooien. In oktober zal ik hopelijk ook nog aanwezig zijn tijdens het bietenrooien.

Dat ik op het bedrijf aankwam wat allers druk draaiende, een John Deere 6320 en een Fendt 412 stonden gekoppeld aan een wagen.
Photobucket

Photobucket

Achter de schuur waren ze druk bezig met rooien, op de rooier zit Ed Groot, eigenaar van de rooier.
Photobucket

Photobucket

Close-up van de groter rooimachine.
Photobucket

Het geheel.
Photobucket

En de achterkant.
Photobucket

Na 1x heen, te zijn gereden is de wagen vol, de andere trekker, een Fendt 412 komt er aan.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Tussen de piepers.
Photobucket

Een snelle blik van Ed op de bok.
Photobucket

Photobucket

Ook ben ik nog een tijdje met Ed mee geweest, alles gaat mooi rustig en je hebt door de grote cabine goed zicht.
Photobucket

Op het kopend even alle kiertjes schoonmaken.
Photobucket

De combinatie in het donker.
Photobucket

Even een tijdje later is het in één klap donker, ik heb een aantal rondjes meegereden met Ed en heb dus  niet gefotografeerd. nu staat de Fendt 412 er alweer.
Photobucket

Photobucket

Ik ben weer even uitgestapt om nog gauw even wat kiekjes te maken.
Photobucket

Indraaien:
Photobucket

Donker:
Photobucket

Fendt 412 Vario onder de elevator.
Photobucket

Photobucket

Toen was het echt donker geworden.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ook werden de weersomstandigheden niet veel beter, de plasjes die in de ruggen begonnen zich langzaam maar zeker te vullen.
Photobucket

Even een duidelijkere foto van de plasjes.
Photobucket

Photobucket

Lampjes.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

En met de laatste vracht voor mij, ging ik met de Fendt Farmer 309CI mee, waar Patrick mee reed.
Photobucket

Photobucket

Wachtend voor de rooier.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

En ik ben begonnen bij het bedrijf, en eindigde bij het bedrijf.

De John Deere 6320.
Photobucket

Met de Fendt Farmer 309CI.
Photobucket

Photobucket

Beste bult.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Dat waren de foto’s, dan volgt nu de film.

Geef een reactie

