Foto’s op m’n stage bij Fa. Klaas Keppel.

Geplaatst op


Op school moeten wij 2x stage lopen en aangezien 1 daarvan toevallig landbouw is heb ik dit bedrijf uitgekozen. Normaal ben ik actief in de bollensector en niet echt in de akkerbouw, dus ik heb Fa. Klaas Keppel opgebeld of ik kon stagelopen. Tuurlijk was het antwoord, dus bij deze: Ik ben vanaf 6 december begonnen, en tot en met vrijdag loop ik op dit bedrijf stage. Nu eerst maar eens een paar foto’s van wat er vandaag allemaal speelde.
Photobucket
Om te beginnen gaan we mee met de John Deere 6420 AutoPowr een kiepertje met kisten wegbrengen. Klaas Keppel vult zakken met aardappels, en zo hier de vrachtwagen op de achtergrond te zien.
Photobucket

Gerco op de bok zag dat de vrachtwagen scheef stond, dus zijn we er op pad geweest. Later bleek dat deze vast stond.
Photobucket

Spanbandje eraan en dan denk je dat het goed gaat.
Photobucket

Helaas brak de spandband 1 keer dus hebben we er een knoop ik gelegd. De eerste keer had Gerco totaal geen grip dus glibberde de hele trekker heen en weer… Later in de andere kant van de berm gaan staan en toen trok ie ‘m in 1 keer eruit.
Photobucket

Het slipspoor. Waarschijnlijk moest ik effe pissen en ging hij langs dat wagentje op de achtergrond.
Photobucket

Vies.
Photobucket

Eruit.
Photobucket

En dan gaan we onze trip met de Johnny vervolgenen komen we op de eindbestemming.
Photobucket

Even de kieper omhoog.
Photobucket

De combinatie in het inmiddels barre sneeuw.
Photobucket

Terug op het bedrijf. Na de kieper opnieuw gevuld te hebben gaan we de reis weer vervolgen.
Photobucket

Na de middagpauze gingen de 2 eigenaren weg en samen met Gerco, waardoor ik en een andere stageloper (zit in Emmeloord op school) het bedrijf alleen hadden. Wouden wij alles afsluiten komt er een vrachtwagen van Zijpe.
Photobucket

Photobucket

Dus wij gingen hopsa met de hefturken met een noodgang de kisten uitladen. Mag eigenlijk niet heftruck rijden van school, maar dit vergeten we.
Photobucket

Photobucket

Mathijs op de bok.
Photobucket

Met z’n tweeën.
Photobucket

Naja toen hebben we de aardappel zakken dichtgenaaid die gekeurd werden. Ik heb Mathijs met de hefturk bovenop geheft.
Photobucket

En poging twee wouden we weer nét alles afsluiten, komt Necap eraan. “200 pallets jongens.”.
Photobucket

Hefturken draaiden weer.
Photobucket

Mathijs weer.
Photobucket

Necap.
Photobucket

Daar ging hij weer.
Photobucket

Photobucket

Tot zover. Komt waarschijnlijk nog meer.

2 gedachten over “Foto’s op m’n stage bij Fa. Klaas Keppel.

    Mathijs zei:
    8 december, 2010 om 19:24

    hefturk ? hahah dikke discriminatie hiero op lib

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    8 december, 2010 om 21:15

    Haha boeie😛

Geef een reactie

