Spitten met Loonbedrijf Jimmink!

Geplaatst op Geupdate op


Gistermiddag zou ik naar naar Ed Groot (akkerbouw) gaan met de twee camera’s om het opzakken van de aardappels te gaan filmen en fotograferen. Natuurlijk wou ik dat maar onderweg naar huis toe nam ik waar dat er een onbekende maar toch vrijwel grote combinatie stond te brullen.
Eenmaal op pad naar Ed Groot zag ik de combinatie op het kopend en dat was voor mij duidelijk: Loonbedrijf Jimmnik te Kolhorn was aan het spitten-zaaien met de Challenger MT 765C. Het opzakken liet ik dus ook maar zitten en zo ging ik dus bij het spitten kijken.
Afbeelding

Woeste spitcombinatie!
Afbeelding

Zijkant.
Afbeelding

Achterkant van de gehele combinatie, helaas weet ik niet of hij op transport moet of dat hij zo over de weg gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Het drassige bietenland erbij.
Afbeelding

Maar de dikke buffel gaat overal zonder moeite doorheen !
Afbeelding

Lampjes aan !
Afbeelding

Afbeelding

Zonder flits.
Afbeelding

Afbeelding

In de verte met de o zo onschuldige wolken. De ene dag is het mooi weer, de andere dag stormt en sneeuw het…
Afbeelding

Voorzijde.
Afbeelding

Afbeelding

Een slechte foto van de spitmachine, de andere foto (met flits) was heel donker.
Afbeelding

Afbeelding

En de laatste foto maar zeker niet de minste!
Afbeelding

24 gedachten over “Spitten met Loonbedrijf Jimmink!

    mathijs zei:
    16 december, 2010 om 19:08

    hij gaat zoo over de weg lijkt zonder dat ie op dieplader staat lijkt mij

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    16 december, 2010 om 19:46

    Achteraf gedacht niet nee, want de combinatie zal ook wel breder als de dieplader zijn.

    siegerbron zei:
    16 december, 2010 om 21:41

    Magtig mooi jong !

    Wallem zei:
    17 december, 2010 om 07:32

    Hij gaat zo over de weg want een spitmachiene kan zover ik weet nog niet opklappen😛

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    17 december, 2010 om 13:15

    Bedankt meneer Bron!

    Wallem dat klopt ja😛

    Dave zei:
    17 december, 2010 om 18:11

    Netjes Cor!😉

    Jon zei:
    18 december, 2010 om 12:46

    Ik was bij jimmink op bedrijven bezoek daar zijden dat ze gewoon met dat ding over dem weg gaan Alden voor lange rittwemn hebben ze de dieplader

    Groeten

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    18 december, 2010 om 14:49

    @Dave:

    Bedankt!😉 Viel evensgoed niet mee om in het donker te fotograferen…… Filmen was helemaal een tegenvaller.

    @Jon:

    Ja klopt, heb het er met anderen ook over gehad dat hij over de weg kon😉.

    A zei:
    18 december, 2010 om 17:10

    heey cor mooie foto’s ;p

    ik denk dat iedreen dat doet hoor die een rups hebben kleine stukkie straal van 20 of 30 kilometer of nog iets meer gewoon rijden zo hardt kennen ze wel maar rijden ze niet anders slijten ze beetje hardt maar denk als ze verder gaan gewoon dieplader

    groetjes

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    18 december, 2010 om 17:16

    Ja klopt daar heb je denk ik wel gelijk in😉.

    jeroen G zei:
    19 december, 2010 om 19:36

    wat een geweldig mooi ding cor !
    en nog vrij goede foto’s voor in het donker ik weet uit ervaring thuis dat dat lang niet altijd zo is😉

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    20 december, 2010 om 10:59

    Bedankt Jeroen G! Ach het was wel te doen maar op een gegeven moment wordt het tóch net wat te donker!😉. Maar je hebt wel gelijk ja!

    ab zei:
    22 december, 2010 om 21:54

    Hij staat tijdens transport op een dieplader.
    Op http://www.trekkerweb.nl staan de foto,s alleen dan bij dag

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    23 december, 2010 om 11:00

    Nette foto’s! Leek mij opzich wel onlogisch met die smalle wegen en dan die spitmachine. Dus vandaar de dieplader.

    mathijs zei:
    23 december, 2010 om 19:47

    heeft jimmink zon nieuwe newholland gekocht met zon lange neus ?

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    24 december, 2010 om 15:03

    Weet ik niet zo’n nieuwe T.8 ofzo?? Hmm ik zol het niet weten😛.

    Ze hebben wel 2 of 3 van die oude T8040’s/.

    mathijs zei:
    24 december, 2010 om 19:42

    jah geloof k wel

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    25 december, 2010 om 12:48

    Hmm tja dat zou ik niet weetn:P

    A zei:
    26 december, 2010 om 12:01

    cor kijk maar op trekkerweb dan testen ze die T8 foto’s van tim schenk?

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    26 december, 2010 om 12:47

    Ik zal even kijken, maar trekkerweb daar kijk in bijna nooit op😛. Ja, Tim Schenk maakt ook veel foto’s ( en modellen )

    A zei:
    26 december, 2010 om 20:23

    dat weet ik cor zat bij hem op school en zijn trekker ford 2000 stond bij me oom

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    27 december, 2010 om 16:18

    Oja ja, dat barrel heeft ie ok nog😛

    A zei:
    27 december, 2010 om 16:49

    neeh al lang verkocht hij wilt misschien een grooter xd

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    27 december, 2010 om 19:18

    Oja oke😛

Geef een reactie

