Allerlei kiekjes met de nieuwe Canon EOS 500D.

Geplaatst op Geupdate op


Vanmorgen heb ik een beslissing genomen, en een nieuwe camera (met verzekering) gekocht. Omdat ik bij Vermaire BV en bij Mts. Geerligs in opdracht ben, is het voor hun van groot belang dat er kwaliteit foto’s komen. Daarvoor ben ik in conclaaf geweest met deze 2 grote bedrijven en hebben we een beslissing genomen. Vanmorgen hebben we uiteindelijk dus een nieuwe spiegelsreflexcamera gekocht. Het merk is Canon, type is EOS 500D. De camera heeft uitsluitend een verwisselbare lens en flitser. De keuze is dan uiteindelijk ook gevallen op degene met IS (Image Stabilisator). We hebben er ook 3 jaar gerantie op gekocht. Verder is dit een prima camera. Verder heeft deze een 15.1 Megapixel, en voor het filmen beschikt deze over 1920x1080P Full HD camera.
Nou genoeg gebabbelt, hier alvast de eerste paar foto’s.
Photobucket


Ik was vandaag naar Vermaire Bv geweest om wat foto’s te schieten.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Het idee hierachter is om de Roelema tank uit te voeren met 2 spuitarmen.
Photobucket

Photobucket

Het resultaat ziet er tot nu toe netjes uit. De bedoeling hiervan de bedden te voorzien van cellulose.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Dit is het resultaat. Zo moet hij ongeveer worden maar dan natuurlijk vele malen beter.
Photobucket

Ik ben nog even aan het fotograferen geweest in de schuur.

Zo hier scherpgesteld één van de tanden op de strodekker.
Photobucket

Het neusje van de Vario.
Photobucket

Photobucket

’t Ferguson neusje.
Photobucket

Van de andere kant.
Photobucket

Wat ik echt een zeer pluspunt is dat je kunt scherpstellen.

Scherp stellen op de paal:
Photobucket

En op de vrachtwagen:
Photobucket

Photobucket

Toen was ik even aan het fietsen geweest en daarbij was ik nog even blijven steken bij het hakselen-meenemen.
Na het uitladen heb ik nog een paar foto’s gemaakt.
Photobucket

Photobucket

Dat waren de foto’s, jullie mening is … ?

8 gedachten over “Allerlei kiekjes met de nieuwe Canon EOS 500D.

    Frederik zei:
    24 februari, 2011 om 21:34

    Hallo Cor,

    Bij een spiegelreflex is het heel veel oefenen, de foto’s zien er scherp uit, alleen bij bijvoorbeeld de foto van het fendt logo had je wel een iets hogere F-waarde mogen gebruiken, dan was hij er helemaal scherp op gekomen.

    Ik weet ook niet in welke stand je deze foto’s hebt geschoten? probeer bijv. is wat te spelen met F-waardes en sluitertijden. Een site waar ik veel aan heb is: http://www.digitalefotografietips.nl, heel erg begrijpelijk uitgelegd, zodat zelfs ik het begreep😛

    Veel succes dr mee! je hebt iig qua materiaal een goede keuze gemaakt

    Bjorn zei:
    25 februari, 2011 om 08:07

    leuk dat je nou zo’n mooie camera heb! Kan je bij paul/dave mooie foto’s gaan maken.(Y)

    Groetjes dave en bjorn

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    25 februari, 2011 om 12:56

    @Frederik:
    Heel erg bedankt ik zal zeker kijken! Ik maak foto’s in de P-stand, maar Tom Hurenkamp (Agralog.nl) zei dat ik over een tijdje ook de TV-stand moest gebruiken. Inderdaad, dat Fendt logo heb ik nu als achtergrond maar “Fen” is nogal onscherp, maar dat is allemaal wennen. Ik zal zeker een keertje op de website kijken want ik wil wel goede kwaliteiten hebben! En over de kwaliteit, veel ‘beginners’ die een spiegelreflex kopen gaan meestal voor een EOS1000D, maar aangezien je bij een 500D ook Full Hd kan filmen, én 15.1 Mega Pixel hebt had ik deze gekozen. Later hebben we nog met IS genomen, voor een tientje meer.

    @Bjorn:
    Ja bedankt jongens! Ik zal zeker nog een keer langs komen! Moeten we ff kijken wanneer!
    Enne, Bjorn, had je al met Paul gesproken wanneer hij ging ploegen?

    Stefan zei:
    25 februari, 2011 om 17:55

    zozo druk aan het bouwen met die tank😛

    Bjorn zei:
    25 februari, 2011 om 18:15

    @Cor
    dat duurt een hele tijd na juli die richting
    groet bjorn

    A zei:
    26 februari, 2011 om 10:08

    mooi foto’s cor misschien zie ik je maandag nog

    mzzl

    Cor Schellingerhout Gereageerd:
    26 februari, 2011 om 19:08

    @Stefan:
    Haha ja er wordt elke dag druk aan gebouwd😛.

    @Anjo:
    Ja klopt misschien wel, als het mee zit rijd ik mee met Roy.

    jeroen G zei:
    28 februari, 2011 om 21:07

    zeker een mooie camera denk ik want zo als ik deze foto’s zie kun je echt heel mooi met scherptes spelen en waarschijnlijk nog met veel meer ;p
    denk er zelf ook wel es aan om een spiegelreflex camera te kopen maar ja zijn nog best wel duur voor die 300(ongeveer of zo…) foto’s die ik jaarlijks maak

Geef een reactie

